9 Haziran 2013 Pazar

Washington'a Dustu Yolum...




Memlekete donmeden buldugumuz her firsatta uzun bir suredir planlayip yapamadigimiz seyleri yapiyoruz.
Bunlardan birisi de Washington D.C. ye gitmekti.Cok sukur nasip oldu gittik.Iki cocuk,gune birlik bir gezi,
yol yorgunlugunu saymazsak gayet guzel bir gezi oldu.Bir gun icerisinde ne kadarini gezebilirsek gezdik iste.
Ben cok begendim sehri,temiz,duzenli ve muhtesem bir doga. Acizane cektigim fotograflari paylasmak
istedim,belki gitmek isteyen birilerine kucuk bir rehberik olur,benim icinde buyuk bir ani.

 Sehre giriste uzun bir motorlu konvoyu bizi biraz,  kucuk oglumu acayip heyecanlandirdi.Tabi nerden bilebilirdik bu konvoydan dolayi bir cok yolun trafige kapandigini,park bulana kadar ne cektik.
Bir radyo programinda duymustum,Amerikalilar encok ne icin dua eder biliyormusunuz diyordu.
Cevap su;"Park yeri bumak icin."Bunu bir kez daha anlamis olduk ,o kadar cok arac varki bu ulkede
gercekten park bulmak insani mutlu eden bir unsur.


Bu da Washington deyince ilk akla gelen ve Beyaz saray sanilan(ki ben oyle saniyor idim!!) Capital Building.





Cevre o kadar guzel dizayn edilmiski,bir yerden digerine gecerken yol uzerindeki yapilanmalar bile basli basina bir eglence oluyor insana.






Burasida gezimizdeki asil hedef,dinazor muzesi( buyuk oglum icin).Icerisinde yok yok...Tarihi kalintilar,



Devasa doldurulmus hayvanlar,


Fosil kalintilari,iskeletler,



bir an canlanacakmis gibi duran hayvanlar,


ve buyuk buyuk buyuk dedem(dermisim)...
Her medeniyetten en eski kafataslarini bir araya getirmisler,ispatlamak icin o kadar cok caba varki..(?)


Ama su bir gunluk omurlerini bile sahibini tanitmaya adamis kelebekler onlarin butun cabalarini bosa cikarmaya yeter..




Burasida bir diger ugrayabildigimiz muze,ucak ve roketlerin sergilendigi yer....

Ilk ucak ilk uydu,ilk roketten gunumuze,kisacasi teknolojik ilerleyislerinin cakasini sattiklari yer.



Hiç yorum yok: